Шведската медийна компания “Modern Times Group“ продава бизнеса си в България. По този начин фирмата ще преустанови дейността си в Източна Европа и ще се съсредоточи върху работата на националния си пазар, като ще се опита да премине от традиционна телевизия към дигитална платформа за видео съдържание, съобщава “Дневник“, позовавайки се на шведското издание “Дагенс индъстри“. Списанието не посочва купувача, но смята, че сделка ще има до няколко седмици и я оценява на около 1 млрд. крони (приблизтелно 100 млн. евро).

logo_big

снимка: Nova

Най-голямото вложение на скандинавската група в България е придобиването на Нова телевизия през лятото на 2008 година, кабелния канал “Нова+“ и 80% от списание “Ева“, собственост на гръцката “Антена груп“ за сумата от 620 млн. евро. По-късно групата придоби и мажоритарния дял в дигиталната медийна компания “Нет инфо“.

Didier-Stoessel

Дидие Щосел, изпълнителен директор на „Нова броудкастинг груп“

“Дагенс индъстри“ твърди още, че раздялата с бизнеса в България идва след поредица от оттегляния в балтийските страни и Чехия. Това ще сложи край на присъствието на шведите в Централна и Източна Европа с цената на няколко милиарда крони загуби.


Leave A Reply