Румен Радев започна своя мандат с популистки PR как е избрал да спести пари за полета си до Брюксел, предпочитайки военния „Спартан“ за неофициалната си визита, пише онлайн медията „Терминал“ след собствено проучване.

От медията са изпратили Заявления за достъп до обществена информация и се е оказало, че Румен Радев не просто не е спестил пари на държания бюджет с посещението – тъй като разликата в полет със Airbus и Спартан e 12 лв – но и лукса журналистите на в. „Дума“ да посетят Брюксел е струвал двойно повече с военния „Спартан“, отколкото щеше да струва със свободния, но по-малък правителствен Falcon. Твърдят от медията.infogr

Полетът до Брюксел е със средна продължителност 2ч. и 40 минути. След запитване към Авиоотряд 28 екипът на Терминал 3 научи, че средният разход за гориво на Falcon 2000 e 1000 кг./час, а на Airbus A319 – 2200 кг./час. Към момента на отговор на запитването цената на тон самолетното гориво е 603.97 USD, които не включват ДДС и акциз.

Така цената за средния разход за гориво на самолетите в едната посока за пълното времетраене на полета се изчислява съответно за Airbus A319 на 3,321.84 USD или 5,811.89лв. (11 622 лв. в двете посоки), а на Falcon 2000 – 1,509.93 USD или 2,641.77лв (5282 лв. в двете посоки).

Към тези разходи се прибавя и двудневни разходи за поддръжката на летателния персонал, които на ден възлизат на 85 евро за Командир пилот, 80 евро за втори пилот, 65 евро за борден радист и инженер и 55 евро за стюарди и стюардеси.


Leave A Reply