Туроператори и туристически агенти подкрепят работата на Министерството на туризма и екипа на министър Николина Ангелкова. Това става ясно от открито писмо, в което се посочва, че Министерството на туризма насърчава устойчивото развитие на сектора. Според тях през трите години, откакто Министерство на туризма е самостоятелно, нормативната база в отрасъла в голяма степен е обновена, което позволява да се работи по-лесно и ефективно. Освен това министерството поддържа постоянен и открит диалог с бранша.

Николина Ангелкова

„С промените в Закона за туризма министерството създава предпоставки за намаляване на административната тежест за бизнеса и гражданите, което ще направи регистрацията на туристическите обекти и упражняването на туристическите професии по-лесни. Доказателство за това съдействие са резултатите, постигнати от България през миналата година в туризма. През миналата година, която бе рекордна в историята на страната ни, България е посетена от над 8,2 млн. международни туристи, което е повече от населението на страната и над 16% ръст спрямо 2015 г., като приходите в сектора са 3,2 млрд. евро. Той дава препитание на много хора и техните семейства – в туризма и свързаните с него икономически дейности заетите са 363 хил. души – близо 12% от всички заети лица в България“, се посочва в писмото.

22323124_2056128178045919_59340110_n

„Тези резултати продължават да се надграждат и през настоящата година. За периода януари-август 2017 г. чуждестранните туристи у нас са били над 6,5 млн., което е 7,9% ръст, като увеличение има от редица пазари – Великобритания, Германия, Турция, Македония, Украйна, Гърция, Полша, Молдова, Франция, Израел, Нидерландия, Белгия, Италия, Китай и др“, се казва още в писмото.

туристическо лого на България

В него е отбелязано, че много инвеститори също се насочват към България, защото виждат реални перспективи от работата си тук. Расте и притокът на по-платежоспособни туристи, които знаят, че тук могат да получат услуги на световно равнище. „Тези резултати ни обнадеждават, че България все повече се утвърждава като конкурентна дестинация на близки и по-далечни пазари както в Европа, така и зад пределите на континента.

снимка: agroplovdiv.bg

снимка: agroplovdiv.bg

Не само се разширява географията на нашия туризъм, но и расте интересът на все повече потребители към специализираните и допълнителните услуги към основните пакети – за медикъл, балнео- и СПА услуги, културно-исторически турове, голф, гурме, винени маршрути, ловен туризъм и др. Всичко това е плод на усилията на министър Ангелкова и нейните колеги, които реално създават нов имидж на България като целогодишна туристическа дестинация и утвърдено име на туристическия атлас. Обратните твърдения са манипулация и лъжа“, пише още в писмото.

22290553_2056128144712589_375152851_n

Писмото е подписано от Дестинешън Туристик Сървисис, представител на DER Touristik; Холидей Шоп, представител на MTS Globe, FTI Group; ТУИ България, представител на TUI Group; Астрал Холидейз, представител на Thomas Cook; Сънтурс, представител на Alltours; СЛР-Холидей Сървис, представител на Schauinsland Reisen; Ник Тур, представител на Nika Tour; Тез Тур инкоминг, представител на TZ Tour.


Leave A Reply