Командировани служители  от друга страна от ЕС ще трябва в бъдеще да получават точно толкова, колкото и местните им колеги. Това е част от реформа на директивата за командированите работници, която бе одобрена късно снощи от министрите на труда на страните членки на ЕС в Люксембург.


„Постигнахме едно балансирано споразумение“, заяви в Twitter Мариан Тисен, еврокомисарят по социалните въпроси, в края на продължилото над 11 часа заседание на министрите. Полша, Унгария, Литва и Латвия се противопоставиха на споразумението. Трима министри се въздържаха – тези на Великобритания, Ирландия и Хърватия. Останалите бяха благосклонно настроени към текста, уточнява Естония, която е ротационен председател на ЕС. След над 11 часа дискусии министрите на труда се споразумяха за периода на командироването – максимално 12 месеца, както бе поискал френският президент Еманюел Макрон. Но тази продължителност може да бъде удължена с 6 месеца по искане на предприятието.
Макрон
Франция, която настояваше за реформата на директивата за командированите работници, трябваше да отстъпи относно сектора за транспортните фирми. Това се случи, защото страните от Вишеградската група, както и Испания и Португалия се притесняват за негативните последици от реформата върху техните шофьори.

снимка: Pixabay

снимка: Pixabay

Според постигнатото тази нощ споразумение вече е предвидено по отношение на шофьорите на камиони да се прилага старата директива за командированите работници от 1996 г.,  до влизането в сила на друга реформа на европейска директива, посветена специално на транспортните фирми, която установява правилата в този сектор. „Франция приветства постигнато споразумение за реформата на директивата за командированите работници и смята, че това е победа за Европа“, предаде Франс прес, като се позова на изявление на френското президентство. „Това е един съществен етап за възвръщане на европейско доверие“, се допълва в изявлението.
Бисер Петков
„В основата на позицията на България по темата винаги е стояло желанието, от една страна, да бъдат защитени правата и интересите на командированите работници, а от друга, да се гарантира възможността на предприятията да участват активно и да са конкурентоспособни при предоставянето на услуги в рамките на вътрешния пазар на ЕС.“ Това заяви министърът на труда и социалната политика Бисер Петков по време на заседанието в Люксембург.  Той подчерта необходимостта от намирането на адекватно решение на въпроса, свързан с прилагането на директивата в сектора на международния автомобилен транспорт, без да се нарушава конкурентоспособността в тази икономическа сфера.


Leave A Reply