Окръжна прокуратура – София привлече като обвиняеми 6 длъжностни лица от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) за това, че при условията на независимо съпричиняване са нарушили правилата за експлоатация на пътно съоръжение и по непредпазливост са причинили на смъртта на жена при инцидент на 05 февруари 2017 г. в тунел „Ечемишка“. Сред тях са двама бивши шефове на АПИ – Лазар Лазаров и Дончо Атанасов.

снимка: The Federalist Society

снимка: The Federalist Society

Обвинения са повдигнати още на Г. Златев – директор на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта; Н. Сачанска – началник отдел „Основен ремонт и поддържане“ в дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта и Г. Фучеджиев – старши експерт в отдел „Основен ремонт“ на дирекция „Поддържане на пътната инфраструктура“ в АПИ и служител по транспорта.

инж. Дончо Атанасов, снимка: БГНЕС

инж. Дончо Атанасов, снимка: БГНЕС

Инцидентът стана на 5 февруари 2017 г., когато върху автомобил пада част от конструкцията на осветителните тела в тунела, а при удара загина жена. Разследването е установило, че стоманената конструкция за окачване на осветителните тела е монтирана през 1984, като до 2017 г. е правен оглед 6 пъти и при всеки един от тях са давани препоръки за подновяване на антикорозионната защита, но това нито веднъж не е било изпълнено. Техническата експертиза установила, че от 1996 г. стоманената конструкция на съоръжението е повредена и следва да се поднови, тъй като е подложена на активна корозия в условия на постоянна влага, вредни газове и прах. Така корозията на места стигнала над 50%.

снимка: http://www.parvomai.net

снимка: http://www.parvomai.net

От прокуратурата съобщават, че още през 2010 г. стоманената конструкция на съоръжението е станала потенциално опасна за експлоатация, а от 2015 г. се е намирала в аварийно състояние. Според заключението на вещите лица основната причина за аварията на надлъжните стоманени греди, носещи осветителните тела, е липсата на нормална експлоатационна поддръжка на конструкцията и оставянето ѝ без антикорозионна защита повече от 20 години. Освен всичко това разследващите установили, че и друг път са падали лампи. През годините са били изпращани редица писма, в т.ч. и до АПИ, но така и мерки не били взети. Дори изготвеният специален доклад през 2015 г., който посочва, че лампите са опасни, също не води до последици.


Leave A Reply