„От АПИ дори не разбраха какъв скандал забъркаха и какви трудности създадоха на българските граждани и продължават да обясняват как системата е перфектна и са си свършили работата, но българските граждани не са успели и не са били достатъчно информирани. Те оставиха хората на връх Нова година в безизходица“, заяви зам.-председателят на парламентарната група на БСП Георги Свиленски пред БНР.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Не им ли беше ясно на 28 декември, че няма 500 терминала и няма да могат да продават тези винетки. Да излязат и да обяснят“, допълни той. Според него електронната винетка е най-малката част от системата. „Ако сега стана катастрофа, не знам какво ще стане на 19 август, когато вече трябва да бъдат таксувани товарният превоз, тежките камиони и трябва да се отчита на километри, на тонаж – какъв международен проблем ще стане тогава“, подчерта народният представител. По неговите думи сега страдат български граждани, но тогава целият международен транспорт ще изпита на гърба си некадърното управление на правителството.

камиони

„Управляващите се оправдават с предишни управления, но тази система беше стартирана, проведена процедурата и завършена през трите правителства на ГЕРБ. Предложихме да се проведе дебат с експерти – каква система е най-добрата, а те отговориха, че са поръчали доклад на Световната банка и чакаме тя да ни каже каква система искаме. Тя ли управлява България? Тя може да дава препоръки, но решенията трябва да се вземат тук“, категоричен е Свиленски. Според него винаги, когато Борисов трябва да реши проблем, се получават сътресения в който и да било сектор.

снимка: СЕГА

снимка: СЕГА

Зам.-председателят на парламентарната група на БСП обясни, че последните промени в закона са били направени на 17 декември. „Това сериозно законодателство ли е? Три месеца беше отложено гледането на Закона за пътищата по неясни причини“, коментира той. Свиленски е на мнение, че тол системата е най-справедливата система, но трябва да се направи, както трябва. „Г-н Нанков беше назначен за зам.-министър с една единствена задача – да довърши тол системата. И той ли няма да поеме отговорност? Беше министър, пое моралната отговорност за катастрофата, като стана зам.-министър“, припомни народният представител.

снимка: Нова телевизия

снимка: Нова телевизия

„Искаме в България най-накрая да започне да работи държавността. Законодателят да пише закони, правителството да ги изпълнява и така няма да има скандали всяка седмица“, заяви зам.-председателят на парламентарната група на левицата. Той попита как може на 31 декември, на заседание на Министерския съвет да се вкарва Северната тангента в списъка, който важи от 1 януари, и на 2 януари да бъде извадена, а кметовете да определят кои пътища да отпаднат.

снимка: Булфото

снимка: Булфото

Свиленски припомни, че до май месец правителството нямаше позиция за пакета „Макрон“. „По наше настояване в парламента единодушно беше прието решение от народните представители да задължи правителството да има позиция. Борисов да не говори, че подкрепя превозвачите, защото на среща с Макрон и Меркел дума не обелваше за това“, коментира народният представител. Той обясни, че е поръчана извадка на всички комисии да се види какво е било поведението на българското правителство и как нашите представители министри, зам.-министри и европейски и български чиновници са отстоявали позициите по пакет „Мобилност“.


Leave A Reply