Ще бъде възстановена надвзетата сума на потребители, платили неколкократно за електронна винетка за един и същ регистрационен номер с един и същ период на валидност. Това съобщиха от Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ). За целта е необходимо потребителят да изпрати заявление в свободен текст, адресирано до председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, в което да опише казуса.

снимка: fakti.bg

снимка: fakti.bg

Към заявлението трябва да бъде приложено още:

  • При картово плащане – регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане – чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване. В случай, че плащането е извършено чрез терминал, да се посочи обектът, в който се намира устройството;
  • Плащане в брой – разписка за плащане;
  • По банков път – платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира, както и регистрационен номер на автомобила.
  • снимка: БГНЕС

    снимка: БГНЕС

След това искането ще бъде разгледано и сумата ще бъде възстановена до 30 дни от постъпването. Потребителят трябва да посочи и банкова сметка, на която да бъде преведена сумата. Заявления ще могат да подават потребителите, купили е-винетка от специализирания сайт www.bgtoll.bg, мобилното приложение BGTOLL, терминалите за самотаксуване и на каса в брой в Областните пътни управления. Документите трябва да се изпращат на адрес: гр. София, пл. „Македония“ 3, Агенция „Пътна инфраструктура“ или в Областните пътни управления.

АПИ път

От агенцията информират, че до този момент постъпилите заявки за надвзети суми са 0,1%  от продадените електронни винетки, които към днешна дата са 131 737. Вече е възстановена сумата на 9 потребители. От АПИ напомнят, че за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство суми не се възстановяват.


Leave A Reply