България трябва да е креативна и да направи дори невъзможното, за да се опълчи на нередностите в пакет „Мобилност“. Това каза изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи Димитър Димитров, предава „Фокус“.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Според него протестът в Брюксел е показал единството на големи и малки транспортни фирми, както и на политически представители на национално и международно ниво. Димитър Димитров каза още, че отлагането на пакета „Мобилност“ за следващия ЕП не решава проблема. „Най-доброто решение е тази политика на ЕС да престане, да спре тази практика – правилата да се диктуват от няколко конкретни държави. В момента обаче България и другите държави от Източния блок, както винаги ще ни припознават западноевропейските страни, търпим критика, защото сме част от един съюз, от една „месомелачка“, за която дори и да имаме подготвени кадри – това е крайно недостатъчно. Там всичко е лобиране, защита на интереси, дори и пропаганда. Трябва да защитим националните си интереси, които се припокриват и с интереса на други държави както се видя и на протеста“, обясни Димитър Димитров.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Той определи атаките, които изместват подкрепата както за превозвачите, така и за евродепутатите ни, като нецелесъобразни. Такива са идвали от международната сцена много преди да се заговори за пакета „Мобилност“, припомни Димитър Димитров. Според него обаче нападките правят единството на всички, застанали зад каузата на българските превозвачи, по-силно. Т.нар. пакет „Макрон“ е поредният пример за прилагане на двойни стандарти в ЕС, каза още той.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Възнагражденията в автотранспортния бранш в България са конкурентни на тези в ЕС. Ние отговаряме изцяло на нашето законодателство. Възнагражденията дали се формират със заплата или командировъчни, ние имаме задължения да изплащаме тези командировъчни. И да започнат да обясняват как директивата за командироване била много хубава за шофьорите, защото те щели да получават като са във Франция – френска или немска заплата“, каза Димитров.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Това са хора, които въобще не са ги чели тези предложения. Аз съм убеден в това нещо, защото там няма механизъм, по който да се изчислява. Присъствали сме на срещи с еврокомисаря. Механизмът, който те ни показва, е, че този водач, който е на френска немска или на каквато и да е друга територия без значение дали почива, работи или извършва друга дейност, той трябва да получава минималната ставка, нека да кажем приблизително 10 евро за Франция“, поясни Димитър Димитров. Той каза още, че превозвачите напускат страната ни преди всичко заради проблемите в здравната, образователната и социалната система, а не заради заплащането в автотранспортния бранш.


Leave A Reply