Акционери на компанията Facebook отново са поискали на годишното събрание на акционерите да бъде обсъдена оставката на основателя на социалната мрежа Марк Зукърбърг от поста „председател на съвета на директорите“ и промяна на структурата на компанията, съобщават изданието Business Insider. Това предава NOVA телевизия.

Марк Зукърбърг, изслушване, снимка: БГНЕС

Марк Зукърбърг, изслушване, снимка: БГНЕС

По данни на медията, в документи, изпратени до Комисията по ценни книжа, компанията е уведомила, че ежегодното събрание на акционерите ще бъде проведено на 30 май и е потвърдила предложенията на инвеститорите, които ще бъдат подложени на гласуване, съобщава БГНЕС. В две от осемте предложения за обсъждане се иска промяна на структурата на компанията и назначаване на „независим председател“. Изданието отбелязва, че шансът да бъде прието такова нещо е изключително малък, тъй като Зукърбърг е собственик на повече от 50% от акциите на компанията.

Марк Зукърбърг, снимка: Getty Images

Марк Зукърбърг, снимка: Getty Images

През лятото на миналата година инвеститорите на Facebook приеха мерки, с които поискаха оставката на основателя на социалната мрежа от позицията „председател на съвета на директорите“. Според Business Insider, след серията от скандали, свързани с намесата в изборите и изтичане на данните на потребители, повечето акционери са се изказали в полза на уволнението на Зукърбърг и поискали на негово място да бъде назначен независим кандидат. Изданието отбелязва, че предложението на инвеститорите е било отхвърлено няколко пъти, тъй като Зукърбърг и близките му сътрудници притежават акциите, които им дават право на по-голям брой гласове.

Марк Зукърбърг снимка: ЕРА/БГНЕС

Марк Зукърбърг
снимка: ЕРА/БГНЕС

Компанията Facebook попадна в центъра на политически скандал в САЩ. Медии съобщиха, че работещата за президента Доналд Тръмп по време на кандидат-президентската му кампания фирма Cambridge Analytica незаконно е получила данните на 50 милиона потребители на Facebook. Въз основа на събраната информация са били оценени политическите предпочитания на избирателите и им е била показвана реклама, която пряко попадала в зоната на техния интерес.


Leave A Reply