Три пъти е намалял броят на отпадналите деца от образователната система за тази учебна година. Това каза на брифинг в Министерски съвет вицепремиерът Томислав Дончев след заседание на Координационното звено по Механизма за включване на ученици в образователната система, предаде  „Фокус“.

„Механизмът за включване на ученици в образователната система работи“, изтъкна Дончев. Според него добрите резултати няма как да се постигнат ако няма обединение на институциите. „За тази цел е необходимо да се мобилизират още социални работници, полицаи, медиатори. Това се случва не само извънредно мероприятие, не само кампанийно в началото на учебната година“, уточни Дончев. „За последните две години, откакто Механизмът стартира, учители, социални работници, полицаи, общински служители върнаха общо 40 020 деца и ученици, които останаха в образователната система“, заяви той.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Специално за учебната 2018 -2019 г. нови 19 077 хил. деца и ученици са записани за първи път и са върнати в детска градина или клас. 18 255 са останали там и до момента. Броят на новоотпадналите за тази учебна година е намалял 3 пъти“, подчерта той. „Броят на отпадналите е 5 200 деца, а за учебната 2017 -2018 г. броят на отпадналите е 14 058“, допълни той. „През учебната 2016-2017 г. броят на отпадналите е бил 20 092. Броят на отпадналите оттогава е намалял 4 пъти“, заяви той. Според него това не са просто числа, а положителна тенденция. „Работата продължава и стремежът ни е тя да бъде по-ефективна и ефикасна. Днес обсъждахме мерки за още по-добра координация. Ключът на това упражнение е, че всички трябва да работят заедно. Няма как това да се прави само от учители и директори“, подчерта вицепремиерът Дончев.Красимир Вълчев

Включването на ученици в образователната система е основна задача на правителството. Това каза на брифинг в Министерски съвет вицепремиерът министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.„Колкото по-малко преждевременно отпаднали деца от образователната система, толкова по-малко изключени хора от обществото, толкова по-добро и хармонично и проспериращо общество. Работата по механизма си остава основна задача на правителството“, заяви Вълчев. „Когато институциите работят заедно, координирано, на терен има резултат“, добави той. „За да бъде едно дете пригодно за живота и пазара трябва да е записано в детска градина и училище, да ги посещава редовно, да бъде по-ефективно, мотивирано да учи и да усвои така наречените ключови компетентности“, каза Вълчев. Той добави, че ще се работи ежедневно за това да бъде осигурено присъствието на децата в училище. „Голяма част от проблемните деца присъстват епизодично. Два дни присъстват, два не ходят или обратното, но в крайна сметка не се събира достатъчно време да усвоят знанията“, посочи той.

По думите му се прави организация за фокусиране на механизма в ежедневната посещаемост. „Когато детето не дойде сутрин в училище, екипът се активира, ходи вкъщи, събужда го, оправданието е, че вечерта ученикът е бил на банкет. Облича го, мие го, води го до училище, защото другото оправдание е, че е бил свален от автобуса, не си е купил билет“ обясни Вълчев. По думите му това са предизвикателствата на хората, работещи на терен.


Leave A Reply