Центърът за градска мобилност придобива системата за обработване на SMS-и от паркирането в „синя” и „зелена” зона в София и вече няма да работи с посредник. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи, съобщиха от пресцентъра на ЦГМ. До момента тази дейност минава през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея, сключен през 2015 година, изтича този септември.

ЦГМ обяви процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в „синя“ и „зелена“ зона чрез SMS-и.  Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката, за всички потенциални по закон изпълнители, е 7.9 млн. лева за целия петгодишен период. Стойността е определена в съответствие на приходите от SMS-и от зоните за платено паркиране в София. Реално тази прогнозната сума представлява до 12% от общите приходи от услугата. Доставчиците, с които се очаква да бъдат сключени договори по обявената поръчка, ще я получат за организиране и гарантиране непрекъснатост на услугата за паркиране чрез SMS-и. За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата посредник, е бил 15%, а за последните 4 години е 13%. В настоящата обществена поръчка е до 12%.

снимка: stolica.bg

снимка: stolica.bg

За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите. До края на годината ЦГМ ще пусне и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения. Дружеството планира да има такова приложение, както и дава правото на всеки търговец да разработи свое и да го предложи срещу 10% търговска отстъпка (такава е тя към момента и за търговците, които продават хартиени талони за паркиране). Дигиталният талон ще позволи на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.

Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50% от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги (в момента се довършва този на метростанция „В. Левски“, който е със 197 места, и предстоят ремонтите на паркингите на Централна гара и бул. „Сливница“) и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места. Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.


Leave A Reply