„Трябва да е ясно кой носи политическата отговорност за изгорялата магистрала „Струма“, каза заместник-председателят на парламентарната група на БСП Георги Свиленски по време на пресконференция. „Днес, на 16 август, трябваше да стартира в България работата на прословутата тол система. Днес трябваше всеки един преминаващ през България камион да заплаща за преминато разстояние. Вследствие на тези средства държавният бюджет, държавата, АПИ трябваше да събира пари, с които да ремонтира българските пътища“, посочи Свиленски.

тол  система

„Какво констатираме на 16 август -вместо да имаме пътища, по които да могат да пътуват българските граждани, имаме участъци от магистрали. Цяла магистрала, работеща в България няма, имаме една магистрала към Българското Черноморие – „Тракия“, която вече поредна година е с ограничения за 90 км в час за движение“, заяви още Свиленски. По думите му другата магистрала е „Струма“, която е изгоряла.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„За пожара на магистрала „Струма“ четири дни ни занимават с прехвърляне на отговорности“, отчете Свиленски. По думите му всички институции ги обединява едно единствено име и един единствен човек – премиерът и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов. Свиленски отчете, че и кметът на Дупница, и директорите на Областно пътно управление, на АПИ, на РИОСВ, са му подчинени.

бойко борисов

„Г-н Борисов, докато пътувайки по измитите, маркирани, добре осветени пътни участъци с министрите на задната седалка, защо не слезе и под тези съоръжения да види какво има под тях. Вече по медиите почнаха да излизат гуми от Аспаруховия мост, боклуци по други места. Нека г-н Борисов да не го прокарват само по нагласени и подредени участъци, а да гледа държавата от всичките ѝ страни. Работата на министър-председателя е не само да осигурява изграждането на пътищата, защото той не ги прави пътищата, а работата е да контролира функционирането и движението по тези пътища и участъци. В тази си работа г-н Борисов катастрофира“, каза още Свиленски.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

По думите му в контекста на тази ситуация всички говорят за жертвите по пътищата. „Направиха се нови органи, направи се нова агенция за пътна безопасност. Направи се нов координиращ орган към Министерския съвет. Увеличиха се глобите, промени се Законът за движение по пътищата, сложиха се нови камери – скъпи. Вследствие на това жертвите по пътищата се увеличават, пътнотранспортните произшествия се увеличават, травматизмът след пътнотранспортни произшествия се увеличава. Това всичко води до натоварване на социалната, на здравната система и на разбити семейни и житейски съдби“, отбеляза Свиленски.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Вече пета година чакаме новите закони за движение по пътищата: Закона за пътните превозни средства и Закона за водачите на пътни превозни средства. На 19 август изтича срокът за общественото обсъждане на Закона за пътните превозни средства, в който закон управляващите виждат начина, по който ще се справят с жертвите по пътищата, затова няколко дни по-рано светваме лампата на г-н премиера, да види неговите подчинени, или не знам кой е писал този закон. Това е неясно, медиите е интересно да разберат състава на работната група или изобщо човек, който е писал този закон“, посочи Свиленски. Той призова министър-председателя да види този закон, преди да влезе в Министерския съвет.

магистрала, път

„Единственото нещо, което се прави с този закон, е прокарване на лобистки интереси. Нито един текст не е в интерес на българските шофьори, на българските граждани, нито на безопасността“, допълни още заместник-председателят на ПГ на БСП.


Leave A Reply