Глоба за един милион лева е наложена на банка ДСК, защото не е гарантирала поверителността на личните данни на клиентите си. Това съобщиха на сайта на Комисията за защита на личните данни. Неправомерно са разкрити данни на повече от 33 000 клиенти и голям брой трети лица.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

В хода на извършената в срок от един месец проверка е установено, че при осъществяване на дейността си банката, в качеството на администратор на лични данни, не е приложила подходящи технически и организационни мерки и не е осигурила способност за гарантиране на постоянна поверителност, цялостност, наличност и устойчивост на системите и услугите за обработване на лични данни на физически лица − клиенти на банката и свързаните с тях трети лица, като са разпространени и достъпни три имена, гражданство, ЕГН, постоянен или настоящ адрес, копия на личните карти и съдържащите се в тях биометрични данни за ръст и цвят на очите; всички лични данни, съдържащи се в данъчни документи, удостоверяващи доходи и здравно-осигурителен статус на кредитополучателите и трети лица по тях, както и данни за здравословно състояние (като в някои кредитни досиета се съдържат решения на ТЕЛК за намалена работоспособност), номера на разплащателни сметки, както и регистрационни номера и дати на нотариални актове с положени подписи.


Leave A Reply