След тричасови дебати Столичният общински съвет реши цената на еднократното билетче за градски транспорт да поскъпне с 60 стотинки от 1-ви юни. За” гласуваха 34 общински съветници – 29 от ГЕРБ, 4 от СДС и Прошко Прошков от ДБГ, 18 бяха „против” и шестима „въздържал се”.

Цените на съществуващите досега карти се запазват. В момента има 6 вида карти, най-употребяваната е тази от 50 лв, за всички линии за един месец. С приетите промени се въвеждат и три нови карти. Месечна карта за метро и една линия наземен транспорт наречена „Метро +” на стойност 43 лв., тридневна карта за всички линии стуваща 10 лв и туристическа карта „София“ на стойност 20 лв. С новата туристическа карта гостите на София ще имат възможността да реализират неограничен брой пътувания до културни и търговски обекти. Тя ще бъде въведена от 1-ви октомври 2016 г.

Центърът за градска мобилност пое ангажимент най-после да бъде изградена бавената вече с години електронна система за валидиране. Тя ще позволи на софиянци да ползват почасови билети с опция за прекачване. Идеята отдавна е въведена в Западна Европа и съседните ни столични градове Белград и Скопие, както и от скоро в Бургас и Пловдив. Изграждането на новата тикет система за транспорта в София трябва да започне на 31 юли и да прюключи до края на 2018 г.

Рязкото поскъпване с 60% предизвика бурни емоции сред софиянци като се проведе протест пред сградата на СОС на ул.“Московска“33. С викове „мафия” гражданите изразиха недоволството си преди началото на заседанието на Столичния общински съвет.

Неправителствената организация „Спаси София“ също подкрепи протестиращите, като коментира, че за пореден път връх са взели задкулисни политически договорки и липса на отговорност към жителите на града. Според НПО-то приетите днес доклади обричат градския транспорт на София, а не го подобряват.

Фандъкова коментира, че решението е било трудно като добави, че това е само част от цял комплекс предложения на Центъра за градска мобилност, като например въвеждането на новите видове карти за пътувания. Става въпрос за цялостна политика и модернизация на транспорта с ускорени темпове. Столичният кмет припомни, че през последните две години беше направена най-голямата подмяна на транспортни средства със закупуването на нови тролеи, трамваи, автобуси, продължава и строителството на метрото.


Share Follow

Leave A Reply