„Всички образователни промени, които подготвяме, са насочени към съветите, които са ни давани от страна на колегията. А именно възможност за повече свободно време за затвърждаване на материала, а не пропускане по него. Още тази година това влиза в ход за първи и пети клас. Следващата година продължава за втори, шести и осми клас. Тази последователна тенденция в следващите четири години ще бъде в ход. Тя няма да може да бъде видима веднага и след няколко години ще стане ясно какво е необходимо отново да се промени“, заяви заместник-министърът на образованието Диян Стаматов в студиото на Нова Телевизия

Стаматов категорично заяви, че образователното министерство ще се стреми към промяна в начина на оценяване на изпита след седми клас от следващата година. Основната причина е, че сегашната система не отразявала реалните знания на седмокласниците. Идеята идва след рекордния брой двойки на изпита по математика след седми клас.

снимка: БГНЕС

„Тазгодишната скала, отразяваща от 2 до 6, явно вече не показва достатъчно добре степените на подготовка на учениците“, обясни бившият директор на столичното 119-то СОУ и сегашен заместник-министър по образованието.

„Явно е, че има проблем и то е много сериозен. От няколко години има тенденция към понижаване на знанията на учениците по математика“, коментира накратко Стаматов

снимка: БГНЕС

Заместник-министърът е на мнение, че би трябвало да се поставят акценти при преподаването на логически задачи, които са в текстов вариант и да не са толкова елементарни и опростени, а също така те да бъдат решавани многократно, за да има добри резултати.

Най-яркият проблем за тези резултати е, че учениците не се концентрират върху задачите, които им се поставят, не влагат разбиране в условието, не го четат докрай и отговарят веднага, без да обмислят текста, а именно затова резултатът е негативен, посочва Стаматов.


Share Follow

Leave A Reply