„Ние имаме отчетлив дълг към нашите сънародници, България е толкова голяма колкото хора има и извън, и на нашата територия. Ангажиментът е категоричен. Тази година сме отделили 7,5 млн. лв. за българските училища в чужбина.“ Това каза министърът на образованието Меглена Кунева на годишната конференция на Асоциацията на българските училища в чужбина. Темата на форума беше „Обучението по България – приоритет на държавата и на българските училища в чужбина“.

Снимка: БГНЕС Меглена Кунева

Снимка: БГНЕС
Меглена Кунева

Кунева се ангажира да бъдат предоставени учебни помагала на български език за училищата в чужбина. „Целта ни е навсякъде, където има българин, да бъде България. Повече от убедена съм, че това става през образование“, заяви просветният ни министър.

4953887

снимка: БГНЕС

„Не вярвам в реформи и в политики, които не са подкрепени финансово. Така че за мен отделянето на повече средства за българските училища в чужбина, включително и по отношение на деца, които искат да продължат висшето си образование в България, летни лагери, това е нещо, на което аз ще продължа да обръщам много последователно внимание“, допълни Кунева.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Някои от българските училища в чужбина искат да има възможност за полагане на изпит по български език под формата на матура. Кунева обясни, че всяка страна има различни правила за полагането на изпити. Искането трябваше да бъде внесено в ЕК под формата на петиция, но по време на срещата стана ясно, че това не се е случило, поради липса на становищата на МОН и МВнР.

Меглена Кунева и Диян Стаматов снимка: БГНЕС

Меглена Кунева и Диян Стаматов
снимка: БГНЕС

Междувременно зам.-министърът на образованието Диян Стаматов заяви в студиото на радио „Фокус“, че са изпратени два варианта за обсъждане на предложение за национално външно оценяване след 10-ти клас. „За първи път според новия закон е разписано първият гимназиален етап да свършва със завършването на 10-и клас. Със завършването му учениците покриват всички необходими образователни компетентности по всички предмети. В 11-и и 12-и клас вниманието им вече се насочва към профилираната подготовка.“ Това определи Стаматов като причина за въвеждането на национално външно оценяване.


Share Follow

Leave A Reply