„Виртуалните приемни” са една наша идея, която смятаме, че ще бъде полезна за потребителите. Тя ще даде възможност за много по-облекчен контакт с екипите ни. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов при официалното откриване в к.к. „Албена” на една от 16-те такива приемни, които ще работят през сезона „Лято`2017”.

КЗП

Виртуалните приемни са разположени в по-големите курортни комплекси, но и в по-малки населени места, в които традиционно има присъствие на повече туристи. Те се намират на най-комуникативните места – на централни алеи, в близост до търговски обекти и недалеч от плажа. Съответните кабини и козирки са брандирани с логото на комисията, изписан е и номерът, който трябва да бъде избран. Точните локации на приемните могат да бъдат открити на сайта на КЗП и в Google Maps.

„Досега разкривахме традиционно временни офиси, в които наши служители бяха на разположение. Сега обаче считаме, че сме намерили един по-иновативен и по-полезен модел, по който потребителите ще могат да се свързват с нас. Наричаме ги виртуални, защото това са телефонни апарати, от които потребителите ще могат безплатно да набират нашия горещ телефон 0700 111 22. Другото ново и практически най-полезното е, че след набирането на този горещ телефон, в зависимост от локацията, на която се намират потребителите, те ще свързват със съответните ни регионални офиси и оттам – с екипите, които присъстват на терен”, посочи Маргаритов. Според него по такъв начин институцията много по-бързо ще може да реагира особено тогава, когато става въпрос за конкретни нарушения, чието извършване може да не е приключило. „Това ще улесни и нашите инспектори, защото ще могат много по-лесно да съберат доказателства и да установят съответните нарушения. Надявам се, че поради тези причини приемните ще срещнат одобрението на потребителите и те ще могат да се възползват от тях”, коментира председателят пред БНР.

КЗП 1

„Още при миналия модел на организация потребителите често посещаваха нашите само за консултация, без непременно да се оплачат от нарушение, на което са станали жертва. Очакваме, че и сега ще бъде така. Но, когато потребителите чувстват, че правата им са засегнати, нека се обръщат към нас, защото като контролен орган ние имаме възможност да налагаме санкции, а това понякога се оказва, че е най-респектиращият модел за въздействие за поправяне на поведението на тези, които са нарушили закона. Подминаването на нарушението не води до нищо добро – както за потребителя, така и в стратегически план за поведението на търговеца. Нашите наблюдения показват, че когато потребителите са по-активни и обръщат внимание на нарушения и ситуации, свързани с нелоялни практики, нашата намеса води до това, че се преодоляват нарушенията и се санкционират нарушителите. Но – не по-малко важно – виждайки срещу себе си интелигентен и грамотен клиент, търговците се респектират и не се изкушават да злоупотребяват.

КЗП 2

По думите на Маргаритов нарушенията по морето са свързани предимно с ограничаване правото на информация за стоките или услугите и техни съществени характеристики, както и с различен тип нелоялни практики. „Най-честите оплаквания на потребителите са за несъответствие между обещаното, когато се е продавал съответният туристически пакет или почивка, и реално полученото, когато вече са на място и се е оказало, че хотелиерът не е в състояние да им предостави услугата така, както са си я платили, тъй като в повечето от случаите става въпрос за авансово плащане”, каза още Маргаритов.

„Пожелаваме успешен сезон на бранша и по-малко поводи да бъдат използвани „виртуалните приемни”, каза на своя ред в заключение Константин Арабаджиев, член на КЗП.


Share Follow

Leave A Reply