Разпространението на политическа реклама в социалните мрежи трябва да стане прозрачно в навечерието на планираните за май избори за Европейски парламент, убедени са в Брюксел, предава БГНЕС.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Европейският съюз смята, че интернет гигантите Фейсбук и Гугъл не полагат достатъчно усилия за борба с разпространението на дезинформация в мрежата. Това заяви на брифинг в Брюксел европейският комисар по въпросите на сигурността Джулиан Кинг.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Предоставените сведения са „недостатъчни, непрозрачни и избирателни“, оплака се той. В тази връзка ЕК всеки месец ще публикува обобщаващ доклад за свършеното от корпорациите. Брюксел отдава дължимото на подписания през септември 2018 г. Кодекс за поведение спрямо дезинформацията. „В същото време политическата реклама, разпространявана в социалните мрежи, трябва да стане прозрачна в навечерието на насрочените за май европейски избори“, подчерта Кинг.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

На брифинга присъства и еврокомисарят по цифровата икономика и общество Мария Габриел. „Мерките за ограничаването на дезинформацията и фалшивите новини трябва да се задълбочат, каза тя и допълни, че в период, когото в Европа предстоят избори,  битката с дезинформацията трябва да се забърза.


Share Follow

Leave A Reply