След като четири години по време на мандата бившия кмет на Пловдив Иван Тотев испанската фирма „Индра Системас“ не успя да се задейства и да въведе функционираща електронна система на транспорта в града, новото ръководство на общината успя да постигне значителен напредък само месец след началото на мандата си. Съвсем скоро технически специалисти от „Индра Системас“ ще пристигнат в града под тепетата, за да направят одит и да намерят решения на кризата с модернизацията на транспорта в Пловдив.

На пресконференция кметът Здравко Димитров и неговият заместник по транспорта Тодор Чонов изразиха категоричност, че системата трябва да заработи. Борислав Кръстев, който е подписвал протоколите за „успешно“ въвеждане на новата система по време на управлението на Иван Тотев, заяви смело, че ще поеме пълна отговорност за действията си и не намира нищо нередно в тях. Парадоксалното е, че на среща по-рано днес от ръководството на испанската фирма изпълнител на проекта за 20 милиона лева за първи път са чули за редица проблеми и неизправности. Според кмета Димитров става въпрос за премълчаване на информация от българските представители на фирмата към техните колеги в Испания. С установените днес директни контакти обаче вече е разкрита бърза писта за комуникация и тя ще бъде интензивна и на адекватно ниво.

Иван Тотев

В мандата на Иван Тотев големите дефекти по софтуера и инсталираните устройства не са стигнали до централата на компанията, а това доведе до абсурдно четиригодишно забавяне и пълен хаос с електронните съоръжения. Разчитано е на писмена комуникация, която с месеци е оставала без отговор. Новият екип на общината е поискал от Оскар Сорон – шеф на транспортните проекти на „Индра“ в Европа, Даниел Таксон – проект-мениджър, и Раул Лопез – контакт-мениджър, на място да бъде изпратен висококвалифициран технически екип. Направен е анализ от общината и са установени тежки технически несвързаности и проблеми. По договор фирмата е трябвало да реагира на тях до 2 часа или в по-сложни случаи – до дни. Това почти никога не се е случвало.

На предстоящата среща с техническите експерти на „Индра Системас“ ще се начертае стратегия и работна карта по проблемите и график за отстраняването им. Испанците са заявили положително отношение и желание да реагират веднага, въпреки че голяма част от проблемите са съвсем нови за тях. В техен интерес е да запазят международния си имидж. Затова екипът, който ще дойде, ще проучи ситуацията на място. Към техническия екип ще има и хора, които ще обучат още веднъж служителите от организация и контрол на транспорта в Пловдив, за да вършат работата качествено.

В срока на гаранцията, която е по договор до 16 декември 2020 година, фирмата е длъжна да изпълни всички ангажименти по системата. Уведомени са и компетентните държавни органи за установените нередности, а юристите на общината са готови и за най-тежкия вариант, но като цяло договорът е разписан в полза на общината и ще се работи за това модернизацията да бъде осъществена.


Share Follow

Leave A Reply