Рекордните 9 милиарда долара за онлайн стоки са похарчили американците в т.нар. „Черен петък“ – денят на големите разпродажби, следващ Деня на благодарността. Данните са на „Адоб Аналитикс“, която анализира информация от 80 от 100-те най-големи търговски вериги в САЩ. Миналата година продажбите бяха на стойност 7,4 млрд. долара. Според изследователите нарастването на интереса към онлайн пазаруването се дължи на факта, че в много щати поради пандемията има ограничения за работата на редовните търговски обекти.

снимка: www.bulldogreporter.com
Най-голямо търсене през последния „Черен петък“ имаше за мобилни устройства, домакински уреди, бяла техника. В сравнение с предходните години интересът на купувачите към бижута и обувки е намалял. Според изчисленията на „Адоб Аналитикс“ през предстоящия на 30 ноември „Кибер понеделник“ американците ще похарчат за покупки в онлайн магазини от 10,8 млрд. до 12,7 млрд. долара. Ако прогнозата се сбъдне, това също ще се превърне в нов рекорд. На „Кибер понеделник“ в САЩ онлайн търговците често предлагат значителни отстъпки.