В първата година на пандемията недоволството на българина расте. Отчита го докладът на омбудсмана. Диана Ковачева признава, че броят на жалбите, адресирани до нея е в пъти повече от предишни години. Хората търсят съдействие заради колекторски фирми, липсата на личен лекар, на доходи и сигурност. Достатъчни ли са правомощията на омбудсмана, за да помага на хората, има ли диалог с останалите институции и от какво най-често се жалват гражданите?

снимка: Омбудсманът на Република България

„Жалбите наистина се увеличиха по време на пандемията. С близо 30%. През миналата година над 60 хиляди са минали през институцията, търсейки съвет и помощ. Само писмените жалби с искания за проверки са близо 14 хиляди. т.е хората познават институцията и виждат подкрепа в нея”, казва Ковачева пред Нова телевизия. Тя добавя, че са се осветили проблеми, които съществували от години. „Разбрахме че има сериозен проблем с личните лекари. Десетки хиляди са разбрали, че нямат такива, отивайки да ги потърсят”, казва още Ковачева.


Share Follow

Leave A Reply