„Под прикритието на текущ ремонт и поддръжка се прави основен ремонт на пътищата ни. Основният ремонт е два пъти по-скъп. Основният ремонт изисква по-дълги гаранции, а текущият по-малки. Установихме строителни дейности, които се извършват по-скъпо и с по-малък контрол за качеството и без гаранции“. Това заяви на брифинг регионалният министър Виолета Комитова. По думите й всяка година отделя бюджет около 300-400 млн. лв. за поддръжка на републиканската пътна мрежа. Този бюджет е на АПИ. Задачата е мрежата да се поддържа в добра кондиция с тези пари. Имаме магистрали, републикански и общински пътища. Тяхната поддръжка е разделена на две. Магистралите и републиканските пътища са ангажимент на АПИ, а общинските – на общините и областните управители. Ангажимент на АПИ и МРРБ е да се грижи всеки ден за поддръжката на магистралите и републиканската пътна мрежа“, уточни Комитова.

снимка: БГНЕС

Тя припомни, че е заварила петгодишни договори с фирми по области, които отговарят за поддръжката. „Те са от 2019 г. до 2024 г. спечелени са с обществени поръчки. Констатирахме финансови несъответствия. Например, фирмата е имала договор за поддръжка за 20 млн. лв., но впоследствие е получавала задания от АПИ и е извършила работа за 200 млн. лв. Така заварихме дефицит. Всички области сумарно имат бюджет за 300-400 млн. лв. и сумарно имат претенции за извършена работа за 1,5 млрд. лв. Фирмите претендираха за тези пари, които не са осигурени в бюджета“, посочи арх. Комитова.


Share Follow

Leave A Reply