“Към днешна дата вече е ясно, че продължилото дълго онлайн обучение се отразява негативно върху детската психика. Заради онлайн обучението децата имат проблеми, свързани с тревожност, с повишена агресия, с губенето на мотивацията за учене и със загубата на социални умения.” Това каза омбудсманът Диана Ковачева при представянето на доклада за дейността на омбудсмана за 2020 г. на заседанието на парламентарната образователна комисия. Тя уточни, че този доклад е представен вече в други парламентарни комисии и сега акцентира основно на дейностите в него за образованието.

снимка: пресцентъра на омбудсмана

“Заради тези проблеми при учениците отправих препоръка към министъра на образованието и науката, за да се осигури възможност за детски психолози в училищата”, каза Ковачева. “Факт е, че в около 50 процента от училищата има детски психолози в страната, а в останалите училища, които са основно извън София, няма психолози заради липсата на средства. Преди в тези училища е имало психолози, но по проекти”, заяви омбудсманът.


Share Follow

Leave A Reply