34 000 000 лева с ДДС дължи държавата за извършени строителни дейности при строежа на автомагистрала (АМ) „Хемус“ за участъци 2 и 3. Това стана ясно по време на посещението на вицепремиера и регионален министър Гроздан Караджов, на строежа на участъка от АМ „Хемус“ в Ловешко, съобщи БТВ.

Ръководителят на строежа на участъка Борис Шалев от „Автомагистрали“ ЕАД, уточни, че заради забавянето при плащанията в момента се работи с намалени темпове, защото мобилизацията и демобилизацията е освен скъп, но и рисков процес.

„Ако държим пътните майстори без работа, имаме опасност да ги загубим“, заяви Шалев и добави, че има риск работата да бъде спряна или намалена на някои места, заради това, че държавата не си плаща извършената работа при инхаус договорите.

снимка: БГНЕС

Вицепремиерът Гроздан Караджов заяви, че очаква този проблем да бъде решен скоро, като външни юристи обследват различните варианти. Той подчерта отново, че инхаусът заобикаля конкурсното начало и частни фирми строят, а отговорността остава за държавата.

Шалев заяви пред министъра че е възможно до края на годината да бъде пуснат в експлоатация първият участък – от пътен възел „Боаза“ до п. в. Дерманци, както и да бъде завършен п. в. Плевен – Ловеч, а до средата на следващата години – целият участък от п. в. Каленик до п. в. Плевен.

Шалев уточни, че вторият участък – от п. в. Дерманци до п. в. Каленик, който е най-тежък ще бъде изграден до края на 2024 г, а лотове 4, 5 и 6 е възможно да бъдета завършени след 2025 г. Няма готови проекти за лотове 7, 8 и 9 и не са започнали отчуждителни процедури.

С протестните си действия продължават на 13 април, работниците на „Автомагистрали – Черно море“ в Шумен. Те ще блокират движението по Айтоския и Ришкия проход и кръговото кръстовище на пътя Русе-Варни при километър 1+493 в крайдунавския град. Причината е неразплатените от държавата 27.6 млн. лв. за извършен от фирмата ремонт през миналата година на участък от автомагистрала „Тракия“.


Share Follow

Leave A Reply