Още през изминалата година МВР е възложила на АПИ проверките по пътищата. Определени пластове дебелина на асфалтовата настилка са заложени. След изваждането на тази ядка от АПИ я съпоставят със строителната документация. Това заяви президентът на управителният съвет на АПИ инж. Венцислав Ангелов в ефира на bTV.

снимка: АПИ
„МВР ни възложи проверките по пътищата още през изминалата година. Имаме заложени определени пластове дебелина на асфалтовата настилка, след изваждането на тази ядка, ние съпоставяме със строителната документация. Не мога да кажа за колко км важи тази ядка. Липсата, която е установена, е за конкретната ядка и за конкретния участък за който е посочен – 14 км. Ще трябва да ремонтираме около 100 км. За Северната тангента са извършени кръпки за около 108 км. Към момента все още няма окончателен доклад от всички проверки. Не мога да кажа и кой е спестил от материалите за Северната скоростна тангента. Около 200 млн. лева са дадени за целия проект. Около 500 млн. лева ще струват ремонтите на ремонтите по българските пътища“, заяви Ангелов.
По думите му ще има безразрушително изследване на пластовете на пътищата с георадар, с който АПИ ще се сдобие в скоро време.
Попитан дали АПИ работи по инхаус договори, той заяви, че не са спирали да работят по тях, но държат да са изправната страна.
„Всички желаят АМ“Хемус“ да се случи в най-кратки срокове и да е качествено, за да се развива Северът“, каза инж. Ангелов.
Той е категоричен, че не се изплащат аванси към този момент.