Германският федерален административен съд в Лайпциг постанови, че германските градове могат да забраняват дизелови автомобили на територията си с цел ограничаване на замърсяването на въздуха. Решението на съда определя дали германските провинции, градове и общности имат правота да налагат забрани, а не дали такова ограничение да бъде наложено.

Магистрала А 46 край Дюселдорф

Магистрала А 46 край Дюселдорф

Съдебното решение дойде в следствие на две по-ранни такива ,взети в Щутгарт и Дюселдорф, където замърсяването на въздуха надвишава в огромни размери допустимите равнища. От неправителствената организация Deutsche Umwelthilfe (DUH)  (Германска помощ за околната среда – бел. пр.) заведоха дела срещу двата града, изтъквайки, че не са сторили достатъчно за борба със замърсяването от автомобилите.Съдът в Щутгарт обяви, че забраните за шофиране са „най-ефективните“ средства за подобряване на качеството на въздуха и опазването на здравето на хората в градските райони, докато съдът в Дюселдорф постанови, че забраните трябва да бъдат „сериозно прегледани“.

Германското правителство и влиятелната автомобилна индустрия в страната се противопоставят на забраните на дизеловите автомобили. Милиони германски шофьори и фирми също очакваха решението на съда, като мнозина от тях са разтревожени за последствията върху работата си и евентуалната обезценка на техните автомобили.

Все пак, изправено пред евентуална наказателна процедура от страна на Европейския съюз заради качеството на въздуха в Германия, германското правителство подготвя алтернативи. По-късно тази година Министерството на транспорта може да актуализира правилата за движение, за да включи възможност градовете да налагат забрана върху дизелови автомобили по определени маршрути.


Leave A Reply