На 10 януари български превозвачи ще протестират пред сградата на Европейския парламент с искания да бъдат направени промени в пакета „Макрон“, предава ТВ ЕВРОПА. В момента представители на транспортни фирми от България работят по организацията на протеста. Според изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи у нас Йордан Арабаджиев, страните от Източна Европа и периферията на континента се третират като второ качество.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Десетки шофьори от транспортния бранш, както и много превозвачи от съседни на България страни излизат на 10 януари в Брюксел на протест с камионите си, срещу приетите промени в така наречения пакет „Макрон“. Недоволството им е насочено основно срещу прибирането на шофьорите в родината им на всеки 4 седмици. Превозвачите настояват и да бъде увеличен срокът за влизане в сила на забраната за спане в шофьорските кабини, докато бъдат изградени паркинги. Искат също и ясни правила за командироване.

снимка: e-burgas.com

снимка: e-burgas.com

„Ние от година и половина сме заявили, че мобилният пакет 1 във вида, в който е предложен от ЕК и приет от Съвета на Европа е неприемлив от българският транспортен бранш и ще протестираме срещу мерките, които са в пакета за мобилност 1“, заявява Йордан Арабаджиев. В момента тече организация, в която транспортните организации изясняват, как ще протекат предстоящите на 10 януари протести в Брюксел. За целта са наети два чартърни полета, които сутринта в 6 часа отлитат от летище София за Брюксел.

Йордан Арабаджиев, снимка: БГНЕС

Йордан Арабаджиев, снимка: БГНЕС

„Целия ден ще бъдем там на площад Люксембург пред европарламента да покажем на евродепутатите от транспортната комисия, че това, което са замислили е лобистки текстове, протекционистки текстове и се надяваме да бъдем чути”, каза Арабаджиев. Около 600 човека с български знамена и плакати на английски ще заявят, че мерките в пакета “Мобилност” обричат на фалит родният транспортен бизнес. Йордан Арабаджиев се опасява, че текстовете в пакета „Макрон“ не са такива, каквито се представят пред гражданите на ЕС, а са чисто лобистки. Той допълва още, че в този вид мерките ще доведат до големи финансови загуби за превозвачите, оскъпяване на услугите, а много работещи в бранша вероятно ще изнесат бизнеса си в чужбина.


Share Follow

Leave A Reply