ТРАНСПРЕС е водеща логистична компания в България, създадена преди повече от 25 години. Компанията изпълнява вътрешен и международен транспорт от най-висок клас. Предлага широка гама от услуги за доставка на цели и частични товари, групажни и палетни пратки, опасни товари и куриерски пратки. Компанията е отличена за отговорен и екологично съобразен бизнес в конкурса “Най-зелените компании в България”, поддържа модерен автопарк и използва биоразградими опаковки.

За това как в динамичните условия на пазара се става лидер, как компания в сферата на логистиката, поддържа висококвалифициран екип, който непрекъснато се разраства, и застрашен ли е браншът у нас от т.нар. пакет „Мобилност”, разговаряхме с Веселин Стоянов – управител на ТРАНСПРЕС.b_ad0ce8d0b4148ce6beeb26aad36ac94b

Г-н Стоянов, ТРАНСПРЕС е водеща логистична компания, наложена в бранша от години. Как се става лидер на пазара?

ТРАНСПРЕС е вече 25 години на пазара и се характеризира с едно много важно качество. Ние сме много постоянни в четири важни за нас стълба, върху които градим всичко останало. Първият от тях е последователност в грижата за хората и развитието на екипите ни. Това е още от първия нает човек в компанията до момента, в който екипът ни е вече над 450 души. Това състояние не се е променило и няма и да се промени занапред, тъй като е в гените на компанията.

Вторият ни стълб е фокусът върху обслужването на клиентите ни. Изключително клиентски насочени сме. Мисленето ни е изцяло върху това как клиентът ще има най-добро изживяване, когато работи с нас. Продължаваме да развиваме това, обучавайки хората си и развивайки се като една от най-добре дигитализирани компании в България.

Третото нещо, в което сме много постоянни, е развитието на нашите продукти до степента, до която те ще носят достатъчно стойност. Те също така трябва да отговарят на нуждите на клиента и наистина да спомагат за развитието на бизнеса му.

IMG_7165

И последният стълб са иновациите. Всяко едно от тези изброени неща – екипи, фокус върху обслужването и продукти, всичко това е свързано с иновации и най-новите технологии, които излизат в бранша. Като започнем от това, че ние за пръв път дадохме на нашите шофьори мобилни телефони още през 1993 година, до момента в който вече измерваме количеството на въглеродните частици, които изхвърляме в атмосферата. Това е един път от 25 години на непрестанни иновации. Това ни помага да бъдем лидер в бранша.

Transpress-new-building(1)

Казахте, че компанията непрекъснато се разраства и персоналът расте. Как се мотивира и задържа висококвалифициран персонал в условията на непрекъсната конкуренция?

Конкуренцията е хубаво нещо. Винаги така сме я разглеждали. Много ни помага това, че при нас средата е много динамична. Хората, които обичат динамиката, разпознават нашата компания като свое място. Разбира се, една от основните ни ценности е да се грижим за нашите хора, за нашите екипи и да им създаваме отлични условия на труд. Това е много важно за нас – всеки един да работи с най-съвременните продукти и техника, с най-добрите компютри и съответно работното му място да бъде от най-висок клас. Много държим на приятелската атмосфера в офиса ни и подбираме хора с такъв профил. Всички сме открити и си имаме доверие един на друг. Мисля, че е важно също, че хората ни получават цели и заплащането им е обвързано с тези цели, тоест то е справедливо и отчита това, което те реално вършат.
Transpress-new-building1-2

Компанията инвестира и в нов централен офис. Отличителното при него е, че ТРАНСПРЕС вече се помещава в зелена сграда. Защо зелена?

Зелена, защото такива са нашите ценности. Всички хора в екипа правим всичко с голяма грижа за околната среда и много се радваме от възможността ние сами да си създадем тази среда. Тоест това как изглежда нашата нова сграда, с която изключително много се гордеем. В нейното създаване и проектиране участваха голяма част от хората, които работят в момента в нея. Така създадохме изключително енергоефективна среда. Цялото ни отопление и охлаждане е от най-висок клас, изключително икономично и ефективно. Така си направихме организацията, че отпадъците също се разпределят и се депонират по правилния начин. Разположението и изложението на сградата ни е такова, че естествената светлина преобладава и по този начин условията вътре са още по-приятни. Това показва развитието на нашето мислене и разбира се, освен всичко друго, тя е и красива и ние се радваме да я виждаме, когато идваме на работа.

Тоест вие отново залагате на иновациите при създаването на новия си офис.

Да, точно така.232

Подновявате и автопарка. Там какви са ви изискванията и с какви компании работите в тази посока?

Когато ние избираме нашата стратегия относно това какви автомобили да използваме и по какъв начин да ги избираме, отново прилагаме общи ценности, върху които стъпваме. Едно от нещата, които са изключително важни за нас, е да сме, доколкото е възможно, по-безопасни за движението. Затова избираме транспортна техника, която да бъде колкото се може по-нова, защото най-големият прогрес в новите превозни средства е в безопасността на движението. В смисъл – как шофьорът вижда автомобила, начинът, по който спира, начинът, по който реагира на обстоятелствата. Всички тези неща ни дават непоколебима увереност, че трябва да се стремим и да използваме възможно най-новата техника, която се предлага на пазара. Средната възраст на автомобилите, с които ние работим, е година и половина. Разбира се, тези нови автомобили и превозни средства носят една много голяма сигурност на нашите клиенти. Те са щастливи, когато пристигнем при тях с красив и нов автомобил. Създаваме изключително привлекателна среда за водачите, тъй като вече казахме, че имаме грижа за тези хора и за нас е много важно те да се чувстват горди, когато управляват нашите превозни средства. Също така теорията и практиката показват, че ефективността на новото превозно средство винаги е по-добра, отколкото на старото е по-дигитализирано, ние наблюдаваме начина, по който то се управлява от водача, какво изхвърля в атмосферата, колко гориво хаби, как го хаби това гориво. По този начин намаляваме и отпечатъка върху околната среда. Това са основните моменти, които са важни за транспортната техника. Към момента нашата техника е „Волво“ и вече 10 години имаме чудесно партньорство.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Когато говорим за ТРАНСПРЕС, няма как да не засегнем темата с пакета „Мобилност” – т.нар. план „Макрон”. Как би се отразил на компанията и като цяло на бранша? Ще наложи ли намаляване на броя на служителите, на оборота, на обема на дейността ви?

Нека да кажем първо, че този пакет „Мобилност“ е предложен в няколко варианта в момента. Той още не е придобил завършен вид. В различните си варианти ще се отрази по различен начин върху бизнеса и затова е малко рано да разсъждаваме върху крайните му ефекти. Към момента може да се каже нещо изключително важно – наличието на такъв инструмент в Европейския съюз, който да създава несправедлива среда за работа, може да се разглежда като дискриминационна мярка. В историята няма нито един успешен проект, който да стои върху подобни мерки. Затова много се надяваме ЕС да успее да “изболедува” тези си настроения и пакетът „Мобилност“ да стане справедлив. Самият факт, че в началото на януари бяха отхвърлени почти 2/3 от докладите и предложенията, показва, че Европейската комисия не е достатъчно убедена в това, че пакетът „Макрон“ ще свърши работа. Да го наречем пакетът „Мобилност“, защото „Макрон“ не е много смислено да наричаме нещо, което вече си има име.
Bryuksel (2)

Смятате ли, че е възможен някакъв консенсус между превозвачите и ЕС?

Да, аз вярвам дълбоко, че ще се стигне до компромис, даже аз не бих го нарекъл компромис. Смятам, че пакетът „Мобилност“ има реална възможност да бъде един регламентиращ документ директива, която да даде възможност на всички страни да се подпрат на него, а не всяка страна да мисли собствени регулации. Това може да бъде основата, върху която да бъдат създадени правила и тези правила да бъдат справедливи и да липсва дискриминация върху определени държави. Съответно трябва да се помисли повече върху тези правила. Този парламент, който в момента заседава, се е изчерпал отдавна и не би било редно да взима решения върху един толкова лишен от компромисност текст. Редно е това нещо да остане за следващия парламент, в който новите мнозинства и новите приоритети да кажат какво ще бъде бъдещето на този пакет.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Какви последващи действия се готви да предприеме браншът за оказване на натиск срещу промените в плана „Макрон“? Да очакваме ли нови протести в Брюксел?

Браншът в момента е много активен, независимо че не сме с жълти жилетки на площада. Постоянно има участия във всички дискусии по темата, включително и българските евродепутати се включват много активно в поддържането на българската позиция. Все пак е важно да отбележим, че това е обща българска позиция. Ние не сме определен кръг от хора, които да защитават някаква кауза. Тук цялата държава застана зад това ЕС да бъде справедливо място за правене на бизнес и за живеене. Аз се надявам изключително много да не се стига до следващи улични протести и с една правилно насочена енергия в посока на Европейската комисия, да успеем да балансираме пакета „Мобилност“ до приемливи граници.


Share Follow

Leave A Reply