Продължаваме нашата битка за истината за пътната настилка и внасяме второ писмо в АПИ, в което конкретизираме конкретните точки за анализ. Това каза говорителят на ПГ на „БСП за България“ Елена Йончева след внасяне на писмо в АПИ с искане за анализ на 46 точки от българските пътища, предаде „Фокус“.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

По думите й този анализ трябва да бъде осъществен в европейска лицензирана лаборатория. Елена Йончева уточни, че става въпрос за участъци от магистралите „Хемус“, „Струма“, „Тракия“, „Марица“ . „Тези участъци са строени или ремонтирани в последните пет години, това е периодът на устойчивост“, поясни тя и уточни, че в писмото са включени и първокласен път I Видин – Кулата и Околовръстното шосе на София.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Говорителят на БСП изтъкна, че експертизата ще покаже две неща. „Първо, качеството на настилката. Това е как е изпълнена дебелината на пътната настилка във всеки един слой и какво е количеството на отделните слоеве. Ще покажат рецептите на тези асфалтови смески, дали са използвани неподходящи материали и равността на пътя“, обясни Елена Йончева. „Техническата експертиза също така ще даде информация дали пътищата, които се строят в България са безопасни за българските граждани. Става въпрос за нивото на сцепление, за образуване на коловози, и отводняване на повърхностните води, и трето дали са използвани системи за безопасност“, допълни тя.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Ако на строителите не им се налага да връщат 40% от стойността на бюджета за пътна настилка към управляващите, могат да правят много добри пътища“, каза Йончева. Говорителят на БСП заяви, че проверката на пътищата и анализът в европейски лаборатории не е насочен срещу българските строители.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Напротив ние смятаме, че българските строителни фирми, които извършват пътно строителство, са много професионални и имат капацитета да извършват качествено строителство“, посочи Елена Йончева. „Ако не им се налага, както твърдят специалисти, да връщат около 40% от стойността на бюджета за пътната настилка към управляващите, те ще имат възможността да правят много добри български пътища. Такива, които съответстват на европейските стандарти“, коментира Йончева.


Share Follow

Leave A Reply