Прекалява се с внушаването на страхове по отношение на Стратегията за детето. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев по време на заседание на Комисията по образование в отговор на въпрос на депутата от БСП Ирена Анастасова във връзка с протестни действия на учители, предаде „Фокус“. “Що се отнася до протестите срещу стратегията за детето и опита те да се свържат със системата на образованието, изслушах доста от нещата, не намерих какъв е проблемът”, каза още Вълчев.

Красимир Вълчев
„Имаме конкретни искания, получени по постановление 100 на МС от 2018 г. за регламентиране на механизма за съвместна работа на институции. Това постановление не е прието от МС и публичното пространство. Част от исканията са напълно обосновано и конкретно за това, което говорите. По-скоро не припознавам учителски протест, отколкото опит да се етикира като такъв протестни групи, които протестират срещу Стратегията за детето. Иначе в системата има 90 хил. учители. Естествено, че има хора с различно мнение, с много предложения. Имаме най-различни предложения. Голяма част от тях си противоречат. Дори в самите форуми усещате противоречията в предложенията. Мога да коментирам конкретно ПМС 100“, допълни министърът.

снимка: Pixabay

снимка: Pixabay

Той напомни, че постановление 100 съдържа разпоредби, които не са в наредба на Министерството, а в акт на Министерски съвет, за да гарантира помощта от страна на другите институции към системата на образованието.

снимка: sciencedaily.com

снимка: sciencedaily.com

„Има една напълно оправдана реакция на учителите по отношение на възлагането на допълнителни възнагражденията и промените в системата последните години дойдоха много. Същността на учителската работа е в педагогическата й част, от друга страна като държава сме изправени пред едно значително предизвикателство, това е, че имаме голям брой ученици от семейства с липса на отношение към образованието, склонни да се изключват от системата на образованието, с които трябва да се работи много повече“, посочи Вълчев.

образование, училище

Той отбеляза, че има над 1100 училища, които са класифицирани като такива с концентрация на лица от уязвими групи. “Не можем да се откажем, не можем да се предадем. Това означава като общество да се предадем. Ако искаме да живеем в хармонично проспериращо общество, трябва да има по-малко изключени. Основният, който трябва да се справи с това, е образователната система. Това не трябва да бъде за сметка на формализъм”, допълни още министърът. По думите му не е целта да има посещаемост по домовете от страна на учителите, а да има резултат.


Leave A Reply