Проучването на въздействието на Пакета за Мобилност I е извършено от KPMG по поръчка на браншовите организации от международния автомобилен превоз на товари. От KPMG заявиха, че тяхното изследване показва, че компании, притежаващи 36% от камионите, или ще преустановят, или ще преместят бизнеса си, а близо 14 000 души, пряко ангажирани в товарните превози в ЕС, ще загубят работата си.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

Анализът на въздействието на Пакета Мобилност I потвърди опасенията ни за негативен ефект върху транспортния сектор и екологията. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков по време на представяне на пазарното изследване и оценката на въздействие на сегашния вариант на Пакета за Мобилност I върху българския международен товарен сухопътен транспорт, съобщиха от пресцентъра на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„Разполагаме със сериозно пазарно проучване, възложено от транспортния бранш, което има по същество характер на оценка и по безспорен начин показва какви ще са последиците от прилагането на така разписаните текстове в Пакета за Мобилност I. Данните от анализа ще бъдат предоставени, както на нашите евродепутати, така и на различните формати в ЕК и по време на междуинституционалните разговори“, обяви министър Росен Желязков. По думите му данните показват сериозно разминаване между обявената и реално провежданата европейска политика, и какъв ще е крайният резултат от това.росен желязков
„От проучването е видно, че на годишна база само за гориво разходите ще нараснат с около 155 млн. евро, заради задължителното връщане на празни камиони до държавата на установяване. Това ще доведе до увеличаване на въглеродните емисии, а в същото време в ЕС се обсъжда намаляване на замърсяването. 50% празни курсове не са от полза нито за „социалните права на … камионите“, нито за екологията в Европа“, изтъкна още министър Желязков. Той бе категоричен, че единомислещите държави не бива да се разколебават в единността си като в момента се начертават допустимите и не допустимите подходи по Пакет за Мобилност I.
снимка: БГНЕС

снимка: БГНЕС

„И ние се изненадахме от обема на загубите, които ще претърпим от въвеждането на един не балансиран Пакет за Мобилност I. Ние не сме против Пакета, но не може да се предлагат подобни сериозни реформи без ЕС да направи оценка на въздействието, как тези нови предложения биха повлияли върху транспортния бизнес“, коментира Йордан Арабаджиев, от Съюза на международните превозвачи.


Leave A Reply