Отказ от тютюнопушенето, ограничаване на алкохола и повече физически упражнения могат да подсилят организма и да помогнат да бъде преодолян стресът в условията на пандемията от COVID-19, посъветва на пресконференция в Женева вчера генералният директор на СЗО Тедрос Аданом Гебрейесус, съобщи ТАСС, цитирана от БТА.

Тедрос Гебрейесус

„Даваме препоръки не само на държавите, но и на хората – каза Гебрейесус и напомни, че пандемията коренно е променила живота на обществото. – В тези трудни времена е важно да продължим да следим за физическото и психичното си здраве“.

Първо, трябва да се придържаме към здравословна диета, която помага на имунната система да работи както следва. Второ, трябва да ограничим употребата на алкохол. Трето – да престанем да пушим, защото пушенето увеличава риска от тежки болести в случай на заразяване с коронавирус. Четвърто, необходими са физически упражнения не по-малко от 30 минути за възрастните и един час за децата.

снимка: profiassist.bg

Тедрос Аданом Гебрейесус препоръча също разходки на открито, ако това съответства на правилата, установени от местните власти в условията на пандемия. Ако няма възможност за излизане на улицата, трябва да се правят упражнения у дома.

„Танцувайте под звуците на музика, занимавайте се с йога или изкачвайте и слизайте по стълби“ – каза Гебрейесус. При работа от дома на всеки половин час, трябва да се почива три минути.

Добре е да отделяме внимание и на психичното си здраве. „Обикновено в кризисни периоди възниква стрес. Общуването с хора и доверието могат да помогнат в такава ситуация. Поддръжката на други хора ще помогне и на вас самите“.

Гебрейесус посъветва също да слушаме музика, да четем книги, да играем.

„Получавайте информация от надеждни източници един или два пъти дневно“ – препоръча генералният директор на СЗО.


Share Follow

Leave A Reply