Повече от половината компании в Германия, 54%, искат работата от дома да остане постоянна, показва проучване на института IFO и проучване на социалната мрежа LinkedIn, проведено сред нейните членове. „Коронавирусната криза може да бъде тласък за продължаване на работата от дома“, казва Оливъе Валк, директор на Центъра за индустриална организация и нови технологии и съавтор на съвместното проучване. Според проучването на IFO три четвърти компании в Германия са се съгласили част от работната им сила да се труди от дома като начин за справяне с кризата, се казва в изявление на мюнхенския институт.

В същото време проучване, проведено сред членове на професионалната мрежа LinkedIn в Германия, показва, че почти половината от анкетираните казали, че сега работят от дома си поради пандемията. „За много компании тези нови работни споразумения включват значителни инвестиции в цифрова инфраструктура и нови комуникационни технологии. Пълно завръщане към стария начин на работа е малко вероятно“, обяснява Валк. Според проучването за 56% от служителите в Германия днес е възможна временна работа от дома, докато преди пандемията е била използвана само половината от този потенциал. В допълнение, анализ на свободни работни места и търсещи работа в LinkedIn показва, че броят на преглеждането на обяви за работа в домашни условия е над два пъти. „В бъдеще обаче работните места, които се считат за напълно постижими от дома, вероятно ще продължат да бъдат изключение“, казва Жан-Виктор Алипур, съавтор на изследването на IFO. „Знаем, че липсата на социален контакт, която произтича от работа от дома, в дългосрочен план може да бъде тежест и че самият дигитален свят не позволява всички аспекти на творческия обмен или трансфер на знания и идеи. Следователно е по-вероятно да надделее комбиниран модел, който включва работа в компанията и работа от дома. По този начин ползите от автономността и гъвкавостта при работа от дома се комбинират с ползите от социалния контакт на работното място“, обяснява Алипур.


Share Follow

Leave A Reply