Учителите ще получават допълнително възнаграждение за работата с ученици, които са останали да учат дистанционно. Това заяви пред журналисти министърът на образованието и науката Красимир Вълчев. Той обясни, че учителите ще работят алтернативно с учениците, диагностицирани с коронавирус чрез виртуална връзка в реалната класна стая. При консултациите учителите ще им възлагат и допълнителни задачи.

снимка: БГНЕС

Министър Вълчев уточни, че на децата, които са останали под карантина, днес вече трябва да им бъде предоставено компенсаторно обучение от училищата. “Това не означава пълноценно, по пълен учебен план, училищата не могат да дублират образователния процес. Това означава в общия случай индивидуална работа. Във всеки един клас те са единици, така че учителите ще работят допълнително с тях”, поясни министърът, като обясни, че при тези алтернативи едната възможност за децата е да се включат във виртуалната класна стая, но това по-скоро ще бъде пасивно участие в часа, тъй като учителят ще работи с децата в реалната стая. Другата възможност е допълнително възлагане на задачи.

снимка: pixabay

По думите на министъра трябва да свикнем с мисълта, че ще имаме болни учители и ученици, защото тепърва ще има още случаи на коронавирус в училища. Той отбеляза, че засега не се очаква бум. “280 деца са подали заявления да се обучават дистанционно по здравословни причини, други 220 по желание. Очаквам училищата да предоставят компенсаторно обучение”, обясни Вълчев.

снимка: Shutterstock

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев участва в четвъртата национална конференция „Образование 4.0“. Тема на дискусията са предизвикателствата на дистанционното обучение по време на извънредното положение заради пандемията от COVID-19, както и приоритетите по отношение на онлайн образованието.

“Честит празник на всички именници и на София, учебната година ще бъде изпълнена с трудности и предизвикателства. Всички ще живеем поне още 12 месеца в условията на пандемия и непредвидимост. Образователната система е непривилегирована, работата им се вижда след години. Когато има ситуации на извънредност, се видя, че една система, чиято работа е да работи многодневно, може да се справи за няколко часа. Видя се, че може да се разчита на учителите. Трябва да заложим на образованието, да има повече инвестиции,” каза министърът в своята реч на самата конференция.

“Цялото общество сме в една лодка, имаме едни цели, не бива да се намесва политиката в образованието. Днешните деца не знаят в какви времена ще живеят. Знаем, че ще живеят в много по-динамично време, ще сменят много професии, ще учат през целия живот, ще минем през ера на още по-мащабни дигитални трансформации. Ще живеят в ерата на ефективното взаимодействие между човек и алгоритми. Дистанционното обучение спаси учебната година. Един четящ винаги ще бъде оценен”, посочи още той. “Ако искаме да развием абстрактното мислене, трябва да отдалечим децата от дигиталните устройства. Трябва да бъдат когнитивно ангажирани, а не просто ползватели на дигитално съдържание”, допълни министърът на образованието.


Share Follow

Leave A Reply