„Има страхотно разделение между фирмите. Такива, които са получавали аванси от 1,4 млрд. лв., и такива, които не са. Което ме кара да мисля, че протестиращите пред МРРБ или не са работници, или не знам от кои фирми са. Не сме сигурни дали са получавали или не заплати. Поради тази причина няма да разговарям повече с посредници. Това до нищо не води”, заяви министърът на регионалното развитие Виолета Комитова, пред Нова тв.

Тя обясни, че в Агенцията на труда няма масови уволнения и съкращения в строителни фирми:

„Кризата не засегна строителния бранш. Тези хора, които казват, че нямат заплати, трябва да се представят кои са. Никой от нас не разбра кои фирми протестират, колко са тези фирми и кои са. Откъде да знаем дали е вярно, че тези хора имат или нямат заплати. Не го приемам за чиста монета. Имахме два протеста – във вторник и в петък, виждаме едно голямо разделение. Във вторник протестираха фирми, които не са получавали аванси от пътното строителство. В петък протестираха фирми, които са получили аванси в размер на 1,5 млрд. лева. Има разделение, което не сме произвели ние, а е наследство от предното управление.”

Комитова заяви, че е поканила на среща предния ден собствениците на фирми, които протестират. От браншовата камара са й отговорили да не се среща със собствениците, а с директорите или с браншовата организация. “От понеделник ще преговаряме само със собствениците на фирми”, обясни тя. Според нея са взети предварително 1.4 млрд. лв, а са изразходени 900 млн. лв.

“Нищо не им дължим. Те са взели веднъж аванс, а сега искат още 900 млн. лв. Върху аванса, да им платим още? Те имат излишък, затова при тях няма съкратени работници. Когато се запознаем кои са фирмите, ще проучим и колко работници са ощетени. Защото този протест може да изпълнява няколко други задачи. Първо, да раздели протестиращите фирми. Второ – да раздели пътните строители от другите строителни фирми. В България има над 21 000 строителни фирми с над 155 000 работника. Те са много повече, защото това е броят на официалните. От всички 21 000 – 21 протестират, тези от пътното строителство. Останалите фирми всички работят от години в пазарни условия, състезават се за поръчки, цена и качество. 21 фирми от пътния бранш от години работят без поръчки, без да се състезават, с пари, получени авансово и с 5-годишни договори. Това е допуснато от предишното ръководство и на държавата, и на АПИ. И какво се получава, разделение между фирмите”, обясни тя и подчерта, че от министерството искат да работят с тези български фирми, в които работят български семейства.


Share Follow

Leave A Reply