Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Христо Алексиев се срещна с представители на салвидж компанията, застрахователя на кораба “Вера Су” и застрахователя на товара.

Според него „корабособственикът умишлено не предприема никакви адекватни действия по спасяването на кораба и неговия товар и го води към затопяване, с идеята да получи сумите от застраховката“.

От компанията, обясниха на министъра, че те имат готовност и дават гаранции за бързото разрешаване на ситуацията. До момента те не са получили възлагане на операция от турския корабособственик.

Компаниите „Смит салдидж“ и „Мултрашип“ са едни от най-добрите оператори в света по спасяването на кораби. Те са с много висок рейтинг. Според тях липсата на адекватни действия от страна на турския корабособственик по възлагане на поръчка към салвидж компания и лошите атмосферни условия, е много вероятно да доведат до отлагането на акцията по спасяването на кораба.

Министър Алексиев проведе срещи и с всички представители на застрахователните компании, ангажирани със случая. Той настоя за информация за формалната позиция и планове по спасяването на кораба от страна на корабособственика.

Министърът постави въпроса пред застрахователите за пълното възстановяване на разходите, направени от българската държава до момента и бъдещите такива.

„Няма да толерирам по никакъв начин такова поведение спрямо българската държава. Всички заинтересовани страни работим в пълна координация, за да се защити интереса на страната ни, да се минимизира негативното влияние върху околната среда и да не се допусне опит за застрахователна манипулация. Държавата ще претендира всички направени разходи по операцията и евентуални щети.“

Утре (11.10.2021 г.), представители на Изпълнителна агенция „Морска администрация“, на салвидж компанията и на застрахователите ще направят оглед на актуалното състояние на кораба. Те ще представят писмени предложения към министър Алексиев за по-нататъшните действия по спасителната акция. След огледа, ще започне извозване на останалите опасни материали – остатъчното гориво, акумулатори (ГСМ) и др. Това съобщи БНТ.


Share Follow

Leave A Reply